Zielona Linia - nowa forma kontaktu w języku migowym - Powiatowy Urząd Pracy w Ustrzykach Dolnych

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Aktualności

Zielona Linia - nowa forma kontaktu w języku migowym


Oprócz znanych dotąd form kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM). Ponadto, tłumacz języka migowego (konsultant Zielonej Linii) pomoże w komunikacji z pracownikiem urzędu pracy.

Zielona Linia, jako ogólnopolska infolinia urzędów pracy, udziela informacji na temat rynku pracy, w tym rejestracji w urzędzie pracy osób bezrobotnych lub poszukujących pracy, form wsparcia oferowanych przez urzędy pracy oraz formalności związanych z zatrudnianiem cudzoziemców. Jako nowoczesne centrum informacyjno-konsultacyjne, Zielona Linia, umożliwia wiele form kontaktu. Najpopularniejszą jest infolinia, działająca pod numerem 19524. Ponadto informacje można uzyskać pisząc na czacie, kontaktując się przez Messenger (fb) czy wysyłając mail na adres kontakt@zielonalinia.gov.pl. Dzięki temu, każdy zainteresowany może skonsultować się w dogodny dla siebie sposób. Ponadto, informacje są udzielane w językach polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

Ważną częścią działalności Zielonej Linii jest portal: zielonalinia.gov.pl. Znajdują się na nim m.in. informacje dotyczące usług urzędów pracy, artykuły o rynku pracy, bieżących przepisach, zagadnieniach Kodeksu pracy, a także aktualności z mediów oraz powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. 

Kontakt w języku migowym

Od 1 sierpnia 2022 r. Zielona Linia uruchomiła nową usługę, kontakt w języku migowym. Jest ona skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i chcą uzyskać informacje na temat rynku pracy lub załatwić sprawę w urzędzie pracy.
 

Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:

 
  1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy.  Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
  2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
  • komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
  • dostęp do Internetu,
  • dostęp do aplikacji Microsoft Teams
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy  i kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem".
Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
 
Zielona Linia prowadzi działania informacyjne, których celem jest wspieranie osób bezrobotnych w poszukiwaniu zatrudnienia, a także propagowanie pozytywnych wzorców, mobilizujących do rozwoju czy zakładania własnych firm. Zielona Linia swoje usługi kieruje również do pracodawców, m.in. chcących zatrudnić cudzoziemców czy szukających wsparcia z urzędu pracy. Nadzór nad działalnością serwisu prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy podlegająca pod Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Nested Applications

Aplikacja mobilna ePraca

Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 1.jpeg&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 1.jpeg&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 2.jpeg&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 3.jpeg&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 4.jpeg&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 5.jpeg&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Aplikacja mobilna ePraca - 6.jpeg&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: ePraca - plakat QR code - ePraca - plakat&imagePreview=1

Projekty skierowane do osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu bieszczadzkiego (II)" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 „Kapitał Ludzki gotowy do zmian" Działanie FEPK.07.01 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Ustrzykach Dolnych realizuje projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu bieszczadzkiego (II)" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 „Kapitał Ludzki gotowy do zmian" Działanie...

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

INFORMACJE DLA OBYWATELI UKRAINY / ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ

Urząd

Informacje dla niepełnosprawnych

Język migowy

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy w Ustrzykach Dolnych
ul. Bełska 22
38-700 Ustrzyki Dolne
woj. podkarpackie

NIP: 689-10-03-290
REGON: 370489388

Tel: (+48) 13-460-8900, 13-461-2368, 13-461-4157
   
Fax: (+48) 13-461-1457

Adres strony www: www.ustrzykidolne.praca.gov.pl

Adres strony BIP: http://pup_ustrzyki_dolne.ssdip.bip.gov.pl

Adres ESP: www.praca.gov.pl,
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw

Adres do e-Doręczeń: AE:PL-94900-49637-SUHEE-24

Adresy poczty e-mail: pupustrzyki@ustrzykidolne.praca.gov.pl rzus@praca.gov.pl

Dyrektor PUP - mgr Katarzyna Przybyła

Godziny pracy Urzędu:

Godziny pracy
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
Godziny obsługi interesantów
poniedziałek - piątek 8:00 - 14:00

Korespondencja z Urzędem

Uprzejmie informujemy, że PUP w Ustrzykach Dolnych udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, odpowiadającą wymogom określonym w art. 63 paragraf 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego, którego treść jest następująca:
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

W związku z powyższym treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.